Nur...
7:33 AM | Author: ARUL FIKRI

Kesedihan, kesengsaraan, kesakitan....ungkapan yang sering hadir ketika diri kita dalam kegelapan. Bagaimana kegelapan itu boleh hadir dalam kehidupan kita, maka jawapannya ada pada kita. Kerana Allah telah memberikan kita akal fikiran yang membuatkan kita adalah mahluk terbaik yang diciptakan ALLAH SWT. Mengapa kita kadang kala tidak menggunakan kelebihan ini untuk menangani segala apa yang kita rasa sukar untuk kita tangani???
Keupayaan manusia berbeza antara satu sama lain, ana tak nafikan kenyataan itu. Tapi adakah itu membuktikan kita adalah insan yang lemah. Kalau saat ini hadir, bukan kelemahan yang perlu kita hidangkan, tetapi kekuatan jiwa dan segunung ketabahan yang perlu kita pertaruhkan. Kita bukan insan yang lemah dengan tomahan,herdikan,cacian dan sebagainya , yang tidak sepatutnya kita terima. Mungkin pada permulaannya agak sukar untuk kita tempuhi, namun kalu kita tidak cuba untuk melangkah setapak,mana mungkin kita dapat berlari pada masa seterusnya. Apapun yang berlaku terpulang kepada kita. Allah memberikan ruang kebebasan untuk kita menentukan apap yang kita mahu untuk hidup kita ini.
Ayuh diriku dan semua. Andai kata pernah jatuh tersungkur, pernah hatinya padam dalam kegelapan, dengan sedikit cahaya pendorong serta Nur dari Ilahi kita sama2 bangkit menebus segala saat yang kita merasakan ianya sukar. Kita mampu untuk menempuhinya. Bekalkan kesucian hati,agar Nur itu terus dibekalkan oleh Allah untuk kita....
Nur itulah yang dinamakan Cintakan ALLAH melebihi segala apa yang kita pernah ada..
|
This entry was posted on 7:33 AM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails