Perjalanan hidupku...
4:43 PM | Author: ARUL FIKRI

Ya ALLAH,bila ku muhasabah diriku yang tak punya apa-apa ini ku menyedari bahawasanya aku memamg seorang insan yang hina. Yang dihantar oleh Tuhan ke atas muka bumi untuk terus menguji siapa diri insan yang sebenar.Menguji makna ungkapan semasa di alam roh, bahasanya TIADA TUHAN YANG DISEMBAH MELAINKAN ALLAH..

Namun aku malu Ya Allah. bila menenangkan betapa aku telah banyak memungkiri janji itu.Betapa banyaknya dosa yang telah aku lakukan di atas muka bumi tumpangan,yang hanya menunggu saat untuk hancur buat selama-lamanya.Hati kecilku seringkali mengungkap rasa penyesalan ketika hati itu hidup menangis kepadaMU.Hamba insan yang terkial-kial mencari makna cinta Ya Rabb,dan dalam perjalanan CINTA itu aku seringkali terjatuh terduduk, sesak nafas dan akhirnya ada kala air mata ini mengalir kerana merasakan diri tidak mampu.Terkesan daripada pukulan itu Ya ALLAH,lantas aku cuab bangunkan diriku,ku gagahi jua semangatku,ku bangkit mencabar diri,

WAHAI DIRI HAMBA ALLAH,USAHLAH KAMU BERPUTUS ASA DENGAN RAHMAT ALLAH.SESUNGGUHNYA SETIAP KEGELAPAN ITU PASTI DISUSULI DENGAN KETERANGAN,IBARAT MALAM DIGANTIKAN DENGAN SIANG.PERKEMASKAN LANGKAHMU,DAN BERGANTUNGLAH KEPADA ALLAH.SESUNGGUHNYA ALLAH ITU MAHA PENGASIH DAN MAHA PENYAYANG..

Bila seruan ini hadir ,maka aku bangun menyambut seruannya.Benar dalam hati ini masih merasa kesannya,namun sampai bila wahai diri,sampai bila????Ingatlah masa kehidupanmu akan terus berlalu dan berlalu sehingga sampai ke akhirnya.Adakah kau ingin menggunakan masa yang sanagt terhad ini dengan meratapi kesedihan salam hatimu ini...sesunggunya tidak salah untukmu bersedih,namun apa yang ku rungsing wahai dirku keadaan dirimu yang seolah-olah tiada pengakhiran untuk ceria kembali.Kau sering menyeru insan-insan lain agar melepaskan kesedihan mereka,namun apabila tiba saat itu kepadamu,kau pula seolah2 tidak bernyawa...aku tahu wahai diriku,bukan mudah untuk bernafas di dalam keadaan itu,namun bersabarlah.menangislah memohon petunjuk kepada ALLAH,InsyaALLAH ALLAH akan mengajarkanmu tentang erti kebahagiaan yang telah disediakan....Bangun kembali ye wahai diriku,aku tahu dikau sangat terkesan dengan apa yang berlaku,namun harus juga kau ingat aku jua sebahagian darimu.Jika kau lemah wahai dirku,maka aku akan turut merasa kesannya...

Ayuh,wahai dirku.yang berlalu biarkanlah,yan bakal menjelma kita bersedia untuknya bersama...kerana apa wahai diriku,kerana aku adalah kamu,dan kamu adalah aku...

-coretan jiwa hamba yg dalam kesedihan..-

|
This entry was posted on 4:43 PM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails